آموزش رایگان والیوم ترید

اگر قصد دارید بصورت علمی و تخصصی در بازارهای مالی معامله کنید میتوانید از آموزش رایگان والیوم ترید در این صفحه بهره ببرید.ما تو این آموزش با استفاده از دیتای لول2و3 متوجه میشیم که بزرگان مارکت قصد انجام چه کاری رو در مارکت دارن.

نمایش ویدیو درباره آموزش رایگان والیوم ترید

شاید بارها برای شما اتفاق افتاده که به معامله ای ورود کردید و قیمت بعد از اینکه استاپ شما رو گرفته در جهت پیش بینی شما حرکت کرده.در همچین مواقعی شاید خیلی فشار روحی شدیدی به شما وارد شده و بعضا اور ترید شدید و حساب معاملاتی تون به خطر افتاده.

  • بنظرتون چه اتفاقی افتاده؟
  • آیا با دیدن کندل ها میشه به دلیل این اتفاق پی برد؟
  • آیا با چارتی که خود بزرگان مارکت درستش میکنند میشه به تله ای که برای شما درست کردن پی برد؟

در ایگونه مواقع ضمیر ناخودآگاه ما برای اینکه بار مسئولیت رو از روح روان ما کم کنه شروع میکنه به بهانه تراشی و اینگه دیگران مثل بروکرها و غیره رو مقصر دونستن.

اما واقعیت اینه که ما به اطلاعت و دیتای بیشتری نیاز داریم تا بتونیم واقعیات اتفاق افتاده در مارکت رو متوجه بشیم و بدونیم بزرگان مارکت قصد انجام چه کاری رو در مارکت دارن.برای این منظور نیاز هست که با والیوم ترید و اردر فلو آشنا شوید.

والیوم ترید (ولوم ترید) چیست؟

در سالیان اخیر اکثر معامله گران با استفاده از کندل استیک یا دیتای لول یک که به ما نقاط بازشدن،بسته شدن،بالاترین و پایین ترین(OCHL) قیمت را که در مقیاس زمانی(TIME FRAME)مختلف نشان میداد معامله میکردند.

اما امروزه با بهره گیری از علم والیوم ترید علاوه بر دیتای لول یک دیتا های دیگر بنام دیتای لول دو(حجم خریدو فروش در هر قیمت را نشان میدهد)و دیتای لول سه(معامله گرانی را که بصورت منفعل و در قیمت مشخص قصد ورود به معامله را دارند بررسی میکند) به کمک معامله گران آمده و کیفیت معاملات را بصورت قابل توجه ای بالا برده.

آموزش رایگان والیوم ترید
تفاوت کندلاستیک با کندل اردرفلو

اردرفلو چیست؟

یک تعریف کلی که می توان از اردرفلو یا جریان سفارشات ارائه داد این است که، اردرفلو عبارتست از حجم سفارش‌هایی که در سطوح قیمتی در انتظار اجرا هستند و مهم تر حجم سفارش هایی که اجرا می شوند را شامل می شود.

تحلیل اردر فلو یا جریان سفارشات، یک مفهوم منحصر به فرد است که مربوط به تحلیل معاملات می شود و می تواند به شما کمک کند تا با اطمینان بیشتری معامله کنید و با مشاهده عدم تعادل سفارش ها در سطح قیمت مورد انتظار، در جهتی که جریان سفارشات قوی تر است وارد معامله شوید. بنابراین جریان سفارشات می تواند برای شما شرایطی را فراهم کند تا با دقت و اطمینان بیشتری وارد بازار شوید.

تجزیه و تحلیل جریان سفارشات یا همان اردر فلو ، در واقع فقط یک روش بسیار ساده برای خواندن نمودارها است. به عبارت دیگر به جهت درک آسان تر، به آن تحلیل عرضه و تقاضا نیز گفته می شود. آنچه گفته شد، بیان کننده ی این است که اردرفلو چیست و مفهوم اصلی آن به سادگی عبارتست از خواندن نمودارها برای درک داستان تصمیمات خریداران و فروشندگان.

جریان سفارشات یا اوردر فلو اساساً به این می‌ پردازد که در نزدیک ‌ترین گذشته ی بازار، تصمیم مهمی برای کاهش یا افزایش قابل توجه قیمت وجود داشته است یا خیر، این برای تریدرها گویای این مسئله است که، به هر کجا که یک حرکت قیمت قوی رخ داده است، توجه داشته باشید. به این ترتیب اردر فلو می تواند در تصمیم گیری تریدر ها نقش مهمی داشته باشد.

در واقع علم نهفته شده در والیوم ترید، اردرفلو یا همان جریان سفارشات نام دارد.جریان سفارشات به ما افرادی که در مارکت معامله میکنند را معرفی میکند و حجم و تعداد معاملات آنها را مورد بررسی قرار میدهد.

افراد به دو صورت در مارکت حضور دارند:

  • اگرسیوها یا کسانی که در قیمت حال حاضر مارکت خرید و فروش انجام میدهند.
  • پسیوها یا افرادی را که با اردر در قیمت مشخصی از مارکت منتظر خرید یا فروش هستند.

پیش نیاز های آموزش والیوم ترید؟

برای آموزش دیدن والیوم ترید تنها نیاز هست که شما کندل صعودی و نزولی رابشناسید و بازشدن ، بسته شدن ،بالاترین قیمت کندل و پایین ترین قیمت کندل را بدانید و نیاز به بلد بودن هیچ کدام از استراتژی های سنتی معامله گری نیست.

حالا بریم برای آموزش دیدن علم جذاب والیوم ترید با استفاده از پلتفرم نینجاتریدر

  • خانه
  • آموزش والیوم ترید مقدماتی(رایگان)